I en bubbla…..

När jag gick av mitt pass i måndags morse så kände jag den där jä-a huvudvärken ligga och lura. Helgens arbete som bestod av 30 timmar avslutades med en timmes övertid pga mycket dålig patient. Då är det inte helt enkelt att bara koppla bort allt, trycka på nån delete-knapp och sen sova skönhetssömnen. Det funkar liksom inte…

Den här bilden stämmer så väl med hur jag kände mig på morgonen när jag kom hem.

Lilla jag längst ner i mitten, med mörkret runt omkring men ändå med en liten strimma ljus, sakta och trevande på väg upp för att tränga undan mörkret. Ett virrvarr av tankar, ivrigt hoppande  mellan hjärnans olika centra. Sömnen blev lika orolig som omgivningen kring blomman i bilden.

Idag: Jag är på väg att komma upp och ur min bubbla, men ännu med många tankar och funderingar. Upptäcker att halva veckan gått. Kommer ihåg att jag hade en mysig dag igår på vårt nya shoppingcenter med en mycket go barndomskamrat. Skönt att skingra tankar och få bolla livets frågor med någon kär vän. Huvudvärken höll jag åt sidan för stunden och hoppades att den gett mig sig för den här gången, men icke. Idag är det mörkt igen… men jag vet att den snart ger upp och jag har vunnit kampen, igen =)

Det är så här jag vill må och vara så snart det går när jag blir ledig. Kunna ta vara på mina lediga dagar. Koppla av och skaffa ny energi. Vara stark med endast små trådar som håller mig uppe. Få glädjas åt familjen och slippa funderingar som tär. Kunna ge mig ut på nya fotoäventyr med kameran. Men hoppet finns här och imorgon är en ny dag.

2 thoughts on “I en bubbla…..

Tack för att Du förgyller min dag.

