Egentid

En promenad i det fantastiska höstvädret gör gott för själen. För tillfället känns det extra bra att komma ut och göra annat. Mycket händer omkring mig just nu och det känns väldigt tungt emellanåt och axlarna tyngs ner av tankar, funderingar och viss oro.

Sådana här dagar som vi haft senaste tiden med sol och blå himmel, med en termometer som visar på +20 och färger i vår natur som får vem som helst att njuta av det vackra är dagar vi alla behöver och jag väldigt mycket … just nu =)

På min väg idag mötte jag hundägare på promenad, hurtiga cyklister på väg hem från jobbet, ärtiga golfspelare som tog sig en runda i det ljuva vädret och ett och annat flygfä som lever ut, in i det sista.

Ett tag kändes det nästan som att mitt liv svävade i fara då jag satt och låg i skogen med mitt makroobjektiv bredvid golfbanan och hörde en och annan golfboll svischa förbi. En del tjongade i trädstammarna riktigt rejält. Trodde nog dom ärtiga spelarna var mer pricksäkra än så ….

Fick med mig 250 bilder hem, men kunde fått mer. En seg slingrande orm satte stopp för det. Jag var nära att sätta foten på den när den ringlade iväg lite lagom hösttrött. Efter det gick jag med stirrande ögon ner i backen och tog mig hem, genomsvettig. Trodde absolut att ormarna gått och lagt sig men uppenbarligen inte… Visar några av mina alster från idag och hoppas ni kan njuta av dom lika mycket som jag gjorde på min runda.

Ha det gott!!

One thought on “Egentid

  1. Underbara bilder! Men huvva, vad läskigt med ormen!!!
    Vi ska ut å plocka trattisar imorgon så jag lär nog hålla mer koll efter ormar. Har hört alldeles för mycket om dom på senaste tiden…
    Kramen, Maria

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

