Fototriss – Solitär

Som mina kreativa celler har jobbat idag… Tankarna hamnade främst på spel, typ det som heter Solitär och andra ensamspel. Plockade fram tärningar och försökte få till bra bilder men blev inte nöjd. Tog istället fram olika vaser och skålar och hamnade i köket som en sista utväg. För temat Solitär är inte helt enkelt att få till bra, åtminstone inte för mig.

Efter att ha tagit ca 250 exponeringar i diskhon så landade valet kring dom här 3 bilderna. Bilder på vattendroppar som jag oftast försöker fånga som ensamma droppar med superskärpa…. inte enkelt alla gånger…. Lite mer stilrena bilder får man om man fotar en rinnande stråle från kran ner i ett stilla vatten. Dom är lite mer enkla att få till och rätt ok. Att fotografera vattendroppar är absolut inget familjeprojekt utan en riktigt solitär sysselsättning för det krävs en del koncentration och utrymme. Hoppas ni gillar det ni ser. Ps, klicka för betydligt bättre skärpa =)

Fototriss

36 thoughts on “Fototriss – Solitär

  1. Hur läckert som helst, jag har själv försökt att fota vatten så men jag får inte till det, men det är nog bara att försöka igen och inte ge upp. Vacker triss har du!

    Gilla

  2. Du fick till kanonsnygga bilder! Det var längesedan jag själv gjorde samma sorts fotografering. Det blev helt enkelt för tålamodskrävande för mig🙂

    Gilla

  3. Vacker triss! Den sista bilden skulle kunna vara foten till ett fint kristallglas. Jag hoppar över trissen denna gång, fick inte tid alls till det, inte ens att kolla igenom gamla bilder. Men det är ju roligt att titta på vad andra har hittat på också, och din triss är jättefin!

    Gilla

  4. Det är så lcäkert med vattendroppar. Själva droppen som fångas i fallet eller droppen som precis möter ytan för att förenas med allt annat vatten är vackert. Att sedan droppen ger en reflektion också gör effekten ännu bättre. Snygg triss

    Gilla

  5. Wow vilka läckra bilder här är nog alla mina favoriter, skulle vara kul om man kunde fota sånt själv men det är svårt att få så fina bilder vet inte riktigt hur man ska gå till väga …..

    Ha det gott!

    Gilla

  6. Åååååååååååh jag blir galen på dig och dina fantastiska vattendroppar! Så vansinnigt läckert! Men du lurade mig först, jag kikade in på din andra solitär och funderade på om du valt en solitär bild också😉

    Gilla

  7. Gillar? Älskar, menar du. Skulle gärna köpa bilderna och sätta upp din triss på väggen. Underbar skärpa, underbara färger och en känsla som inte är av denna värld.

    Gilla

  8. Grymt fina vattenbilder, jag vet att det brukar bli x antal stycken exponeringar och med lika mycket tålamod. Perfekt! Allt finns så nära oss men det gäller att fånga det. Verba docent, exempla trahunt

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

