En stunds eftertanke….

Fredagens kontrastrika dag med både begravning och födelsedag blev en alldeles bra dag trots allt. Begravningen var vacker på alla sätt med den fantastiska musiken och den oerhört jordnära och underbara prästen. Visst kändes det lite märkligt att först vara på något sorgligt och jobbigt för att sen åka hem, byta om, åka till Eskilstuna och sjunga för lillebror på hans födelsedag. Men det är ju så här livet är.

Att vara hos hästarna är ett underbart sätt att ladda batterierna och bara få vara. Som igår kväll när hela familjen var borta så var jag flera timmar i stallet och till häst. Det är rogivande och härligt för själen. Jag blir lugn när jag får vara där. Huvudet rensas från eländiga och jobbiga tankar och jag kommer hem med ny energi och ett skönt lugn. Tänk att djur har den effekten på oss människor.

När jag är hos hästen och när jag är ute och rider så pratar jag med henne som om det vore min kompis. Undrar vad andra tror om dom hör oss….?? Men det bjuder jag på. När det är väder kan jag sitta långa stunder i hagen och bara iaktta hästarna och annat som finns runt omkring. Självklart med kameran till hands.

Malin var med mig häromdagen till stallet. Vår Filura blev tvagad från knopp till snopp.. (Oohhhpsss HON har ju inte någon snopp men väl en snippa…) Hon glänste och sken som solen men väl i hagen letade hon direkt efter en plats att rulla sig på och kolla in bilden ovan hur polarna står och tittar på henne…. Undrar vad dom tänkte på där???

Hästarna i vårt stall står mycket nära varandra och saknaden är stor så fort någon lämnar hagen om så bara för en stund. Glädjen är desto större när den saknade hästen kommer tillbaka. Det är så härligt att se deras beteenden och fundera över hur dom tänker…

Ja för visst tänker väl allt levande.. eller??? Hur tänker isåfall fästingarna?? Det vill jag nog inte veta för dom gör absolut ingen nytta för någon.

Ha en bra vecka alla vänner och ev. ovänner!

One thought on “En stunds eftertanke….

  1. Djur har den härliga förmågan att ”helande” effekten, och man har nog kommit på vad det är för något som kan få en på andra tankar om man har varit med ett tag..en del går ut i skogen, några löser korsord, någon kanske målar o.s.v..det är tur att man vet vilket som funkar på en själv.

    Ha en bra dag!

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

