Topaz Adjust 4

Som jag berättat förut så har jag ett Plug-in till mitt Photoshop som heter Topaz Adjust 4. Det är ett program jag ofta använder och tycker är riktigt roligt och användbart. Jag har här redigerat samma bild med olika filter från Topaz och tänkte visa er skillnaden. Vissa filter passar bättre på vissa motiv men det är kul att testa sig fram.

Originalbilden ovanför är fotat med min Canon EOS 7D, objektiv Canon EF 50/1,8 II.
ISO 160    f/2,8    1/640 sek

Här har jag använt filter: Portrait Smooth

Och här: Crisp

Och här: Neutralizer by JorgeDiaz

Val av motiv kanske inte är det lämpligaste. Tycker nog att gatufoto och stadsbilder gör sig bäst men ville bara visa på lite skillnader.

Ha en bra dag =)

One thought on “Topaz Adjust 4

  1. Håller med dig Susanne…..Topaz är en trevlig plug-in.
    De motiv som jag tycker passar sig bäst till de ”krispiga bilderna” är som du skrev stadsmiljöer och bilder med reflektioner.
    Men helt klart ett användbart plug-in.
    Kan även rekommendera Nik Softwares ”Silver Efex Pro”….en svart-vit konverterare.

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

