Så var ledigheten över för den här gången.

På Midsommaraftons morgon gick jag på ledigt. Semesterveckan i Smögen och Kalles Kaviar fotbollscup var inbokad sen länge och OJ vilken härlig vecka det blev. Inte bara fotbollsmässigt utan allt verkligen klaffade så där härligt bra som man kan önska. Veckan som varit har bara varit slapp och slö. Läst massor, fotat massor och bara tagit minut för minut. Nu är den här ledigheten över och nu väntar 2 nätters jobb innan helgen och så min långvecka nästa vecka. Men sen ni…. Då går jag på en 4½ veckas ledighet. Men ”bara” med 2 veckors semester. Det blir så ibland eftersom jag bara går natt och har min lediga vecka återkommande hela tiden.

Vet förstås att det kan bli riktigt tuffa nätter på jobbet med stängda avdelningar och semestrande personal men jag ser ljust på dom här arbetsnätterna ändå. Jobbar med bra personal och har ett roligt jobb så nätterna går oftast väldigt fort trots att det ibland kan kännas tungt och ohållbart. Att söka sig nåt annat är inte aktuellt för jag har verkligen superkollegor som jag inte vill förlora. Kollegorna och arbetsuppgifterna gör arbetet så där trivsamt som jag vill ha det. Lönen är under all kritik men det vet vi väl alla att vara sjuksköterska är ett kall…….

Lika ljust ser jag inte på alla dessa dryga telefonförsäljare. Undrar om det är dax att förnya NIX…. Måste kolla upp det i veckan.

Ha det gott alla som tittar in hos mig=) Vill ni se några av mina bilder i ett bildspel med klassisk musik så klicka på youtube-länken här bredvid.

5 thoughts on “Så var ledigheten över för den här gången.

  1. Härliga foton! Å va fint du lagt in dina barn 🙂
    Ja, man undrar ibland varför man jobbar natt och sliter? Men jag håller med dig, stormtrivs med både jobb och kollegor,så varför sluta då? Men nu längtar jag väldigt till semestern…4 v. ledigt, äntligen!
    Hoppas du får drägliga nätter nu. Jag har två kvar att göra nu, ons+tors…

    Gilla

  2. Aaahhh, underbara ljusa bilder. Stilrena och vackra. Sätt upp dem på väggen… stooora på canvas!
    Vi tillbringar så mycket tid på jobbet så det är superviktigt att man trivs med det man gör och att man har bra arbetskamrater. Jag läste någonstans en undersökning som gjorts där de utfrågade fick gradera alltifrån arbetsmiljö till lön och det visade sig att det var arbetsuppgifter och kollegor som övervägande delen värdesatte mest.

    Gilla

  3. Min man skällde ut en telefon försäljare dag, han var på dem att vi har NIX och hur kan då det komma sig att det är 5:e!! gången dom ringer!!!
    Undra hur många av dem som ringer för mitt förtag som råkar ha samma nummer som hem också om man slår på adressen annars är det mobilen som är mitt jobbnummer.

    Underbara bilder på Stjärnflokan, jag leker också med just den där ljusa bakgrunden och lite utfrätta bilder med massa kontrast.

    härligt att du trivs på ditt jobb är verkligen A och O då man är där så lång tid.
    Glad sommar!
    MB

    Gilla

Tack för att Du förgyller min dag.

